Координатна пряма. Модуль раціонального числа.


1.Серед даних чисел виписати тільки додатні цілі числа та записати їх у порядку зростання:
a)    5;-4;0; -5; 6; 7,8; -4,7;    
б) 6;5; -8,9; 0; -2,4; 3; 7,6;    
в)-9;3;1;0;-17;19;3;5;    
г) 2;9; 0; 9,5; -7,5;-5;7;
д)-7; 2;4; 0; 8; 6,7; -3; 2,7; 
 ж) -8; 1,6; -4;0;1; 4; 6; 14;  
 з)7; -4; 0;2,4; -2; 9; -6;   
е)0; 35; 29; 10;-7,91;-3.
2. Серед даних чисел виписати тільки недодатні дроби та записати їх у порядку спадання:
а)5; -4,3; 0;-3;-5,6;-7,8;-4,7; 
б) 6,5; -8,9; 0; -2,4; -3;4;    
в)-9,3,1,01; -1,7;19;-3,1;  
г) -2,9; 0; 1,5; -7,5;-5;7;
д)-7; 2,4; 0; 86,7; -3,4; 2,7;  
ж) -8,1; 1,6; -4,1;0;1; -4,6; 
 з)7,1; -4; 0;2,4; -2;9; – 6; 
е)0,4; -3,5; -2,9;0;-7,91;3.
3. Знайти невідоме число, якщо:
a)    |р|=1; |q|= -1; |d|=0;      
 б) |m|= 2; |k|= -2; |x|=0;       
в) |m|= 3; |k|= -3; |x|=0;      
  г) |h|=4; |b|= -4; |z|=0;     
b1)   |c|= - (-1);  |a|= +(-1);    
б2) |n|= - (+2);  |b|= - (-2);     
в3) |y|= - (+3);  |c|= - (-3);       
г4) |v|=-(-4);  |u|= +(-4);    
c5)    3|m|-7=|-8|; 9-3|b|=|-6|;  
б12) 4|a|-13=|-17|;11-3|x|=|-5|; 
в) 6|x|-3=|-9|; 8-3|y|=|-2|;   
г) 5|k|-9=|-12|; 19-4|t|=|-6|.  
4. Заштрихувати  числові проміжки на  координатній прямій згідно умови:
a)    |р|<1; |q|> 1;   -11£d£11; 
б) |m|<2; |k|>2;   -12£x£12;  
 в) |m|<3; |k|>3;    -13£n£13;
  г) |h|<4; |b|>4;    -14£y£14;     
b1)    1£|c|£ - (-11);    |a|³ +(-1);
б2)2£|n|£ -(-22);   |b|³ + (-2); 
в3) 3£|y|£ -(-33); |c|£ - (-3);  
г4) 4£|v|£-(-8); |u|³ +(-4);    
c5)    3|m|-7£|-8|; 9-3|b|£|-6|; 
 б7)4|a|-13£|-17|;11-3|x|=|-5|;
в8) 6|x|-3£|-9|; 8-3|y|£|-2|;  
 г9) 5|k|-9£|-12|; 19-4|t|£|-6|.  
 5. Накреслити координатну пряму з одиничним відрізком 1 см
Розташувати точки на координатній прямій. Для кожної точки вказати її координату.
a)      А(2); В(– 2);   С(-5);  D(-3,6);  F(- 3,3);  S(2,3);   K( 3);  M(1);  О(0);  N(-1,2); V(1,2);  Z(– 4).
6. Виберіть серед чисел: 1)натуральні; 2)цілі; 3)додатні; 4)недодатні; 5)від’ємні десяткові дроби; 6)раціональні: 
a)      5,3;  – 5; -7,9; -4/6; + 6,3; +8/7; 0; 8,5; – 7,1; -92; 9,2; – 9,1; +3/7; 0,8; – 9,5; +7,5;
b)      7; -2,4; – 8; +6,7; -3; -2,7;  -7; +1/6; -4,5; 0; +4; – 4/9; +7,4; 3,4; -3,7; – 90; +5,9; 10;-7,9;
c)      6,7; -3/7; 2,5; -4,8; – 8; +67; -75; 0,7; +7,5;-5,1; -99; +44; –0,7; +4,9; 49; -3/8; +70; -9,8;
d)     -72;+4/9; – 8/67; -3,2;+7; -7,31; -4,7;-4,9; – 93,4; 3;-7,3; – 9,5;+5; 1/6;-7,4; – 46; +95; 0.
7. Знайти і записати   правильні відповіді на запитання:
1.      Додатним чи від'ємним є число а, якщо число  - а є: 1) додатним; 2) від'ємним;  3) 0?
2.      У яких випадках може число а дорівнювати - а? Яке з чисел а чи - а розташовано праворуч від нуля на координатній прямій?
3.      Вкажіть які-небудь три значення а, для яких між чис­лами і а на координатній прямій лежить тільки одне ціле число. Чи існує таке значення а, при якому між числами -а і а на координатній прямій лежить тисяча цілих чисел?
4.      Чи кожне натуральне число є цілим? Чи правильно, що коли число раціональне, то воно є цілим?
5.       Чи кожне ціле число є раціональним? Якщо число додатне, то додатним чи від'ємним є число, яке йому протилежне? Яке число є протилежним самому собі? Наведіть приклади. Які числа називають цілими? Наведіть приклади.
6.       Як інакше називають цілі додатні числа? Наведіть приклади. Чи правильно, що якщо раціональне число не є нату­ральним, то  воно дробове? Чи правильно, що якщо раціональне число не є дробо­вим, то воно ціле? Наведіть приклади.
8.Знайти і записати правильну відповідь на запитання:
  1. Чи рівні два числа, якщо ці числа мають різні знаки?
  2. Яку пряму називають координатною? Накресліть таку пряму.
  3. Скільки цілих чисел між десятковими дробами  -3,3  та 4,1?
  4. Для яких чисел  вірно, що модуль суми не перевищує суми модулів(|b+a| £ |b|+|a|)?
  5. Чи можуть від’ємні дроби дорівнювати модулю від’ємного дробу?
  6. Чи завжди між двома різними  числа існує третє число?
  7. Якщо два числа протилежні, то чи завжди рівні їхні модулі?
  8. Які числа розташовані  зліва від нуля на координатній прямій? Наведіть приклади.
  9. Які числа розташовані  справа від нуля на координатній прямій? Наведіть приклади.
  10.  Які числа на координатній прямій називаються невід’ємними? Наведіть приклади.
  11.  Які числа на координатній прямій називаються недодатними? Наведіть приклади.

Координатна пряма. Модуль раціонального числа.


1.Серед даних чисел розпізнати тільки додатні числа та виписати їх у порядку зростання:
a)      5,4;  – 5,6; -7,8; -4,7; + 6,5; +8,9; 0; -8,4; – 7,6; -9,3; 9,3; – 9,9; +3,5; 2,9; – 9,5; +7,5;
b)      7; -2,4; – 8; +6,7; -3; -2,7;  -7; -1,6; -4,5; 0; +4; – 4,9; +7,4; 3,4; -3,7; – 90; +5,9; 10;-7,9;
2.А Серед даних чисел розпізнати тільки від’ємні  числа та виписати їх у порядку спадання:
a)      5,3;  – 5,2; -7,9; -4,6; + 6,3; +8,7; 0; 8,5; – 7,1; -9,2; 9,2; – 9,1; +3,7; 0,8; – 9,5; +7,5;
b)      7; -2,4; – 8; +6,7; -3; -2,7;  -7; +1,6; -4,5; 0; +4; – 4,9; +7,4; 3,4; -3,7; – 90; +5,9; 10;-7,9;
2.Б  Знайти невідоме число, якщо:
a)      1) |-р| = 8;   2) -|р| = -18;  3) |р| = -0,1;    4) - |р| = 0;      5) –| р |= р;   6) |– р| = -(-10).
b)      1)- |х| = - 7,9;   2) -5х = -0,15; 3) -2- х = 10;  4) -14 х = 49;  5) –а = -7;   6) 3– k = -(-9).
c)      1) |-4х| = 4|х|;        2) |- 5х|  = 5+|x|;  3) -у = -у;   4) - у = -(-у);  5) –р = -9;  6) – р = -(-3).
3. Розпізнати пари протилежних чисел та розташувати їх на  координатній прямій:
a)      2  і  – 2;   -7,9  і -4,6;  - 3,3 і  +3,3;   -1,5 і + 2,1;    -1,2  і  1,2;  – 4 і +4;  -2,5 і 2,7;  +0,5 і -0,5;
b)      3  і  – 3;   -7,4  і -4,6;  - 0,3 і  +0,3;   -1,4 і + 9,1;    -1,4  і  1,4;  – 4 і +4;  -2,4 і 1,7;  +0,6 і -0,6;
c)      1  і  – 1;   -7,6  і -5,6;  - 2,3 і  +2,3;   -1,7 і + 3,1;    -2,6  і  2,6;  – 2 і +2;  -6,5 і 6,7;  +3,6 і -3,6;
d)     4  і  – 4;   -7,8  і -2,6;  - 1,3 і  +1,3;   -6,5 і + 5,1;    -3,2  і  3,2;  – 1 і +1;  -8,5 і 0,7;  +0,7 і -0,7.
 4. Накреслити координатну пряму з одиничним відрізком 1 см. Розташувати точки на координатній прямій. Для кожної точки вказати її координату.
a)      А(2); В(– 2);   С(-5);  D(-3,6);  F(- 3,3);  S(2,3);   K( 3);  M(1);  О(0);  N(-1,2); V(1,2);  Z(– 4).
b)      А(3); В(– 3);   С(-2);  D(5,5);  F(- 0,3);  S(2,5);   K( 4,3);  M(2);  О(0);  N(-1,2); V(1,2);  Z(– 4).
c)      А(4); В(– 4);   С(-2);  D(3,9);  F(- 2,3);  S(2,7);   K( 0,8);  M(-3); О(0);  N(1,2); V(2,2);Z(– 3,5).
d)     А(2); В(– 2);   С(-5);  D(3,6);  F(- 2,3);  S(1,3);   K( 4,3);  M(-1,6); О(0); N( 5,2); V(1,2); Z(– 4).




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Задачі на рух з арифметики

Основна властивість відсотків