Координатна пряма. Модуль раціонального числа.
1.Серед даних чисел виписати тільки додатні цілі числа та записати їх у порядку зростання:
a)
5;-4;0; -5; 6;
7,8; -4,7;
б) 6;5; -8,9; 0; -2,4; 3; 7,6;
в)-9;3;1;0;-17;19;3;5;
г) 2;9;
0; 9,5; -7,5;-5;7;
д)-7; 2;4; 0; 8; 6,7; -3; 2,7;
ж) -8; 1,6; -4;0;1; 4; 6; 14;
з)7; -4;
0;2,4; -2; 9; -6;
е)0; 35; 29; 10;-7,91;-3.
2. Серед даних чисел виписати тільки
недодатні дроби та записати
їх у порядку спадання:
а)5; -4,3; 0;-3;-5,6;-7,8;-4,7;
б) 6,5;
-8,9; 0; -2,4; -3;4;
в)-9,3,1,01;
-1,7;19;-3,1;
г) -2,9; 0; 1,5; -7,5;-5;7;
д)-7; 2,4; 0; 86,7; -3,4; 2,7;
ж) -8,1; 1,6; -4,1;0;1; -4,6;
з)7,1; -4; 0;2,4; -2;9; – 6;
е)0,4; -3,5; -2,9;0;-7,91;3.
3. Знайти невідоме число, якщо:
a)
|р|=1; |q|= -1; |d|=0;
б) |m|= 2; |k|=
-2; |x|=0;
в) |m|= 3; |k|= -3; |x|=0;
г) |h|=4; |b|=
-4; |z|=0;
b1)
|c|= - (-1); |a|=
+(-1);
б2) |n|= - (+2);
|b|= - (-2);
в3) |y|= -
(+3); |c|= -
(-3);
г4) |v|=-(-4); |u|= +(-4);
c5)
3|m|-7=|-8|; 9-3|b|=|-6|;
б12) 4|a|-13=|-17|;11-3|x|=|-5|;
в) 6|x|-3=|-9|; 8-3|y|=|-2|;
г) 5|k|-9=|-12|;
19-4|t|=|-6|.
4. Заштрихувати
числові проміжки на координатній прямій згідно умови:
a)
|р|<1; |q|> 1; -11£d£11;
б) |m|<2;
|k|>2; -12£x£12;
в) |m|<3; |k|>3; -13£n£13;
г) |h|<4;
|b|>4; -14£y£14;
b1)
1£|c|£ - (-11); |a|³ +(-1);
б2)2£|n|£ -(-22); |b|³ + (-2);
в3) 3£|y|£ -(-33); |c|£ - (-3);
г4) 4£|v|£-(-8); |u|³ +(-4);
c5)
3|m|-7£|-8|; 9-3|b|£|-6|;
б7)4|a|-13£|-17|;11-3|x|=|-5|;
в8) 6|x|-3£|-9|; 8-3|y|£|-2|;
г9) 5|k|-9£|-12|; 19-4|t|£|-6|.
5. Накреслити
координатну пряму з одиничним відрізком 1 см .
Розташувати точки на
координатній прямій. Для кожної точки вказати її координату.
a)
А(2); В(–
2); С(-5); D(-3,6); F(- 3,3); S(2,3); K( 3); M(1); О(0); N(-1,2); V(1,2); Z(– 4).
6. Виберіть серед чисел:
1)натуральні; 2)цілі; 3)додатні; 4)недодатні; 5)від’ємні десяткові дроби;
6)раціональні:
a)
5,3; – 5; -7,9; -4/6; + 6,3; +8/7; 0; 8,5; – 7,1;
-92; 9,2; – 9,1; +3/7; 0,8; – 9,5; +7,5;
b)
7; -2,4; – 8;
+6,7; -3; -2,7; -7; +1/6; -4,5; 0; +4; –
4/9; +7,4; 3,4; -3,7; – 90; +5,9; 10;-7,9;
c)
6,7; -3/7;
2,5; -4,8; – 8; +67; -75; 0,7; +7,5;-5,1; -99; +44; –0,7; +4,9; 49; -3/8; +70;
-9,8;
d)
-72;+4/9; –
8/67; -3,2;+7; -7,31; -4,7;-4,9; – 93,4; 3;-7,3; – 9,5;+5; 1/6;-7,4; – 46; +95;
0.
7.
Знайти і записати правильні
відповіді на запитання:
1.
Додатним чи від'ємним є число а,
якщо число - а є: 1) додатним; 2) від'ємним; 3) 0?
2.
У яких
випадках може число а дорівнювати - а? Яке з чисел а чи - а розташовано праворуч
від нуля на координатній прямій?
3. Вкажіть які-небудь три
значення а, для яких між числами -а і а на координатній прямій лежить тільки одне ціле число. Чи існує таке
значення а, при якому між числами -а і а на координатній прямій лежить
тисяча цілих чисел?
4.
Чи кожне натуральне число є цілим? Чи правильно, що коли число раціональне,
то воно є цілим?
5.
Чи кожне ціле число є раціональним? Якщо число додатне, то додатним чи
від'ємним є число, яке йому протилежне? Яке число є протилежним самому собі?
Наведіть приклади. Які числа називають цілими? Наведіть приклади.
6.
Як інакше називають цілі додатні числа? Наведіть приклади. Чи правильно, що
якщо раціональне число не є натуральним, то воно дробове? Чи правильно, що якщо
раціональне число не є дробовим, то воно ціле? Наведіть приклади.
8.Знайти і записати правильну відповідь на
запитання:
- Чи рівні два числа, якщо ці числа мають різні
знаки?
- Яку пряму називають координатною? Накресліть
таку пряму.
- Скільки цілих чисел між десятковими
дробами -3,3 та 4,1?
- Для яких чисел вірно, що модуль суми не перевищує суми
модулів(|b+a|
£ |b|+|a|)?
- Чи можуть від’ємні дроби дорівнювати модулю
від’ємного дробу?
- Чи завжди між двома різними числа існує третє число?
- Якщо два числа протилежні, то чи завжди рівні
їхні модулі?
- Які числа розташовані зліва від нуля на координатній прямій? Наведіть приклади.
- Які числа розташовані справа від нуля на координатній прямій? Наведіть приклади.
- Які
числа на координатній прямій називаються невід’ємними? Наведіть приклади.
- Які
числа на координатній прямій називаються недодатними? Наведіть приклади.
Координатна пряма. Модуль раціонального числа.
1.Серед даних чисел
розпізнати тільки додатні числа та виписати
їх у порядку зростання:
a)
5,4; – 5,6; -7,8; -4,7; + 6,5; +8,9; 0; -8,4; –
7,6; -9,3; 9,3; – 9,9; +3,5; 2,9; – 9,5; +7,5;
b)
7; -2,4; – 8;
+6,7; -3; -2,7; -7; -1,6; -4,5; 0; +4; –
4,9; +7,4; 3,4; -3,7; – 90; +5,9; 10;-7,9;
2.А Серед даних чисел розпізнати
тільки від’ємні числа та виписати їх у порядку спадання:
a)
5,3; – 5,2; -7,9; -4,6; + 6,3; +8,7; 0; 8,5; –
7,1; -9,2; 9,2; – 9,1; +3,7; 0,8; – 9,5; +7,5;
b)
7; -2,4; – 8;
+6,7; -3; -2,7; -7; +1,6; -4,5; 0; +4; –
4,9; +7,4; 3,4; -3,7; – 90; +5,9; 10;-7,9;
2.Б Знайти невідоме число, якщо:
a)
1) |-р| = 8; 2) -|р| = -18; 3) |р| = -0,1; 4) - |р| = 0; 5) –| р |= р; 6) |– р| = -(-10).
b)
1)- |х| = - 7,9; 2)
-5х = -0,15; 3) -2- х = 10; 4) -14 х = 49; 5)
–а = -7; 6) 3– k = -(-9).
c)
1) |-4х| = 4|х|; 2) |- 5х| = 5+|x|; 3) -у = -у; 4) - у = -(-у); 5)
–р = -9; 6) – р = -(-3).
3. Розпізнати пари протилежних чисел та розташувати
їх на координатній прямій:
a)
2 і –
2; -7,9
і -4,6; - 3,3 і +3,3;
-1,5 і + 2,1; -1,2 і 1,2; – 4 і +4; -2,5 і 2,7; +0,5 і -0,5;
b)
3 і –
3; -7,4
і -4,6; - 0,3 і +0,3;
-1,4 і + 9,1; -1,4 і 1,4; – 4 і +4;
-2,4 і 1,7; +0,6 і -0,6;
c)
1 і –
1; -7,6
і -5,6; - 2,3 і +2,3;
-1,7 і + 3,1; -2,6 і
2,6; – 2 і +2; -6,5 і 6,7;
+3,6 і -3,6;
d)
4 і –
4; -7,8
і -2,6; - 1,3 і +1,3;
-6,5 і + 5,1; -3,2 і 3,2; – 1 і +1;
-8,5 і 0,7; +0,7 і -0,7.
4. Накреслити координатну пряму з одиничним відрізком 1 см . Розташувати точки на
координатній прямій. Для кожної точки вказати її координату.
a)
А(2); В(–
2); С(-5); D(-3,6); F(- 3,3); S(2,3); K( 3); M(1); О(0); N(-1,2); V(1,2); Z(– 4).
b)
А(3); В(–
3); С(-2); D(5,5); F(- 0,3); S(2,5); K( 4,3); M(2); О(0); N(-1,2); V(1,2); Z(– 4).
c)
А(4); В(–
4); С(-2); D(3,9); F(- 2,3); S(2,7); K( 0,8); M(-3); О(0); N(1,2); V(2,2);Z(– 3,5).
d)
А(2); В(–
2); С(-5); D(3,6); F(- 2,3); S(1,3); K( 4,3); M(-1,6); О(0); N( 5,2); V(1,2); Z(– 4).
Коментарі
Дописати коментар